روفیل آلومینیوم اکسترود شده را می‌توان یکی از بهترین متریالهای فلزی دانست که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. تنوع کاربرد این فلز به دلیل ویژگیهای خاص آن است که در ادامه در قالب ۶ دلیل اصلی بیان کرده‌ایم.

همیشه موقع کار بر روی پروژه‌های معماری یا تولید دستگاههای الکترونیکی، انتخاب متریال مناسب، نقش کلیدی دارد. باید متریالی انتخاب کنید که مقرون به صرفه باشد، ماندگاری و طول عمر بالا داشته باشد و وزن محصول را تا حد امکان پایین بیاورد. از طرفی هم تحقیق کردن در این مورد تا مرحله‌ای که بتوانید متریال مناسب انتخاب کنید، به زمان زیادی نیاز دارد.

انتخاب متریال مناسب پروسه‌ای طولانی است که باید تحقیقات زیادی برای آن صورت گیرد به همین دلیل ممکن است شما را خسته و ناامید کند تا جایی که شاید در بین انجام پروسه پشیمان شوید. ما به شما متریال آلومینیوم را برای پروژه‌هایتان توصیه می‌کنیم و برای این پیشنهاد ۶ دلیل بسیار مهم داریم که در ادامه توضیح داده‌ایم.

۶ دلیل برای استفاده از پروفیل آلومینیوم اکسترود شده در پروژه‌ها

  • تنوع عملکردی و تطبیق پذیری: آلومینیوم ذاتاً فلزی نرم و سبک وزن است. این فلز را می‌توان به کمک قالب اکستروژن مختلف، به شکل و فرمهای متنوع تبدیل کرد.
  • قیمت نسبتاً پایین: تنوع عملکردی آلومینیوم باعث شده تا هزینه‌های شکل پذیری و ماشینکاری آن کاهش پیدا کند. با توجه به اینکه برای طراحی، تجهیزات کمتری نیاز است، روند تولید و مونتاژ هم کوتاهتر و ساده‌تر می‌شود.
  • نسبت بالای استحکام به وزن: آلومینیوم در مقایسه با فولاد، نسبت استحکام به وزن بالاتری دارد و وزن آلومینیوم یک سوم وزن فولاد است. در صنایع خودروسازی، این ویژگی باعث شده تا روند ساخت محصولات به سمت، سبک سازی برود (تولید محصولاتی با وزن کمتر برای کاهش مصرف سوخت و کنترل بهتر).
  • خواص ضد خوردگی: آلومینیوم خاصیت ضد خوردگی دارد. این فلز یک لایه اکسیدی دارد که از آن در برابر خوردگی محافظت می‌کند.
  • سازگاری با روکشهای فوق العاده کارآمد: آلومینیوم با فرایند آندایزینگ سازگاری دارد و می‌توان با این فرایند، روکشهای زیبا و کارآمدی را به راحتی بر روی آن قرار داد تا ویژگی ضد خوردگی آن بهتر شود. حتی با این فرایند، می‌توان فلز آلومینیوم را در برابر شرایط محیطی بسیار سخت هم مقاوم کرد.
  • سازگاری با محیط زیست: برای استفاده از آلومینیوم برخلاف چوب، نیازی به بریدن درختان نیست! به همین دلیل کاملاً با محیط زیست سازگاری دارد ضمن اینکه تا حد زیادی هم قابل بازیافت می‌باشد.

پروفیل آلومینیوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم، شکل‌پذیر بودن آن است. امروزه این ماده به دلیل داشتن خاصیت انعطاف‌پذیری، جایگزین آهن شده است. وزن سبک و مناسب پروفیل آلومینیوم، یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی آن است. همین ویژگی باعث شده که از این فلز در صنایع هوایی استفاده‌های فراوانی صورت گیرد.

از زمان ورود پروفیل آلومینیوم به بازار، این فلز همواره جایگاه خود را در دو حوزه ساختمانی و صنعتی حفظ کرده است. ویژگی دیگر پروفیل‌های آلومینیومی، تبادل دما است. این ویژگی یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پروفیل آلومینیوم با آهن می‌باشد. پنجره‌های آهنی معمولا انرژی بیشتری هدر می‌دهند، اما پنجره‌های آلومینیومی اینطور عمل نمی‌کنند و این موضوع در بهینه‌سازی مصرف انرژی  اهمیت بسیار زیادی دارد.

ویژگی مهم دیگر پروفیل آلومینیوم، زیبایی آن است. این فلز به خاطر داشتن رنگ روشن و سفیدش، حس زیبایی و تمیزی بیشتری را به ساکنان ساختمان انتقال می‌دهد. همچنین استحکام و مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی و اداری مناسب است.

پروفیل‌های آلومینیومی ظریف و شکیل هستند و نصب آن‌ها آسان و سریع است. همچنین غیرقابل اشتعال می‌باشند و برای نصب در آشپزخانه‌ها گزینه امن و مناسبی به حساب می‌آیند. روی پنجره‌هایی که از جنس آلومینیوم هستند، می‌توان شیشه دوجداره یا چند جداره نصب کرد و با این کار، کاربری‌شان را به کاربری پنجره UPVC نزدیک کرد.

وزن پروفیل‌های آلومینیومی نسبت به پنجره‌های یو پی وی سی سبک‌تر است و قابلیت بازیافت دارند. همچنین در طرح و رنگ‌های مختلف، در بازار به فروش می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.